Mladi na radionicama medijske pismenosti učili o osnovama novinarstva i kreiranju sadržajaMladi na radionicama medijske pismenosti učili o osnovama novinarstva i kreiranju sadržaja
foto: MEDIA I REFORM CENTAR NIŠ
Niškim učenicima/cama održana je radionica medijske pismenosti na kojoj su učili o osnovama novinarstva, kreiranju zanimljivih sadržaja, ali i čuli nešto više o tome kako funkcioniše redakcija. Ovo zanimljivo predavanje održale su novinarke mediareform.rs.
U okviru projekta “Infosfera: Medijsko opismenjavanje mladih” (sprovode MRCN i Proaktiv, podržao BOŠ) održane su dve serije radionica medijske pismenosti. U prvoj srednjoškolci i srednjoškolke učili su o osnovama medijske pismenosti, razumevanju medija i stvaranju sadržaja, ali i tome kako primeniti medijsku pismenosti u svakodnevnom životu.
Novinarke mediareform.rs imale su zadatak da polaznike/ce uvedu u svet novinarstva i objasne im osnovne pojmove. Nauče ih koji su elementi novinarskog teksta i predstavile im dobre i loše primere naslova. Pored toga, čuli su ko čini i kako funkcioniše redakcija, koji su zadaci urednika/ce, novinara/ke, ali i dizajnera/ke.
Novinarke su predstavile načine kako kreirati sadržaj, ali i kako raskrinkati lažne vesti i predstaviti ih publici na zanimljiv način. Upoznale su polaznike/ce sa aplikacijama koje svakodnevno koriste na poslu za kreiranje vizuala, videa i sadržaja za društvene mreže.
Pored redakcije koje će oformiti, polaznike/ce očekuje još jedna od aktivnosti gde će se oprobati u ulozi novinara i kreatora medijskih sadržaja.
Druga serija radionica je bila zanimljivija nego prva, zbog praktičnog dela u kome smo primenjivali prethodno stečeno znanje iz prvog dela. Što se tiče primenjenih znanja koje sam stekao to su detaljnija analiza vesti i njeni ključni elementi koje mi pomažu u daljem odabiru vesti kao konzumentu – objašnjava polaznik radionica Dušan Ranđelović.
Poslednja serija radionica medijske pismenosti za vršnjačke edukatore/ke iz niških srednjih škola zakazana je za decembar, nakon čega će oni imati priliku da se nađu u ulozi edukatora svojim drugarima i drugaricama u školi.
Rad Mediareforma podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Mladi i mediji za demokratski razvoj“.