Učenice i učenici iz Leskovca preuzimaju inicijativu
foto: Akademija ženskog liderstva
U okviru projekta „Svi imaju reč – zajedno za rodnu ravnopravnost u školama“, u Hemijsko-tehnološkoj školi „Božidar Đorđević Kukar“ u Leskovcu održana je radionica pod nazivom „Ravnopravno, bez foliranja“. njom je pokrenut Dijalog o rodnoj ravnopravnosti među učenicama i učenicima škole. Preko trideset učenika i učenica učestvovalo je u ovom interaktivnom događaju, gde su imali priliku da razgovaraju sa stručnjakinjama i liderkama iz različitih oblasti.
Psihoterapeutkinja Dušanka Stojković Trajković iz organizacije „Žene za mir“, direktorka ljudskih resursa kompanije „Cumtobel“ Dragana Ristić i Miloš Đajić iz inicijative „Ne posmatraj, reaguj“ podelili su svoja iskustva i stavove o važnosti rodne ravnopravnosti. Razgovori su se odvijali u dinamičnoj atmosferi Inspiring Girls metodologije, kroz kratke interakcije sa grupama učenika i učenica.
Radionica je sprovedena po Inspiring Girls metodologiji brzih sastanaka, koji omogućavaju interaktivne razgovore sa gostima i gošćama u manjim grupama. Teme su bile rodna ravnopravnost, diskriminacija, karijera i važnost obrazovanja.
Diskusija je otvorila mnoga pitanja: da li su dečaci i devojčice ravnopravni u porodicama, ko ima bolje šanse za posao i koliko rodna ravnopravnost može doprineti prevenciji nasilja. Učenici su podelili svoja mišljenja – neki su smatrali da su žene i muškarci ravnopravni, dok su drugi ukazali na izazove sa kojima se suočavaju devojke, poput stereotipa i neravnopravnosti u sportu i na tržištu rada.
Direktorka ljudskih resursa Dragana Ristić istakla je važnost ulaganja u obrazovanje i putovanja, kao mustru za lični i profesionalni razvoj, dok je psihoterapeutkinja Dušanka Stojković Trajković govorila o potrebi kontinuiranog rada na prevenciji diskriminacije i edukaciji mladih.
Učenici će u narednom periodu kreirati kreativne sadržaje – panele, istraživanja ili predstave – koje će predstaviti u svojoj školi/zajednici a zatim i na završnom događaju 8. marta u Beogradu. Radionica je pokazala koliko je tema rodne ravnopravnosti značajna za mlade, a uključivanje mladića u diskusije doprinelo je razmeni mišljenja i dubljem razumevanju problema. Ovaj događaj je još jedan korak ka stvaranju društva u kojem mladi prepoznaju i promovišu ravnopravnost kao osnovnu vrednost.