Zašto u Boru raskrsnice moraju biti sa visokim rizikom?

Koliko god poznavali pravila saobraćaja, bili iskusni vozači, razumeli prostor oko sebe i iz ugla vozača i iz ugla pešaka, to apsolutno nije nikakva garancija da ste na ulicama u Boru sigurni. Kao jedan od faktora koji utiče na nebezbednost saobraćaja, osim naravno ponašanja samih učesnika u saobraćaju, jesu i nepregledne raskrsnice kojih u Boru ima u velikom broju.

FOTO: Tebrizam

Znate ono kada smo još kao mali učili da pogledamo levo pa desno kada prelazimo ulicu da bismo je prešli bezbedno, e pa vrlo je slična situacija i kada se kao vozači nađete na nekoj od raskrsnica u Boru.

Jedan od glavnih uzroka saobraćajnih nezgoda je neispravnost puta i nedostatak saobraćajne opreme, kao i neadekvatno regulisanje saobraćaja. Kada se kaže neispravnost puta ne misli se na neko oštećenje puta, već na određene neregularnosti na putu koje mogu dovesti do saobraćajne nezgode. Kao jedan od nedostataka puta izdvaja se i nedovoljna preglednost odnosno smanjena preglednost prouzrokovana različitim fizičkim preprekama, položajem raskrsnica, parkiranim vozilima, drvoredima itd.

U gradovima se kao jedan od najčešćih nedostataka puta izdvajaju nepregledne raskrsnice koje nisu na advekatan način obeležene i na njima nisu postavljeni potrebni saobraćajni znakovi. Ovo za posledicu može imati nepripremljenost vozača na ono što ih očekuje u raskrsnici, gde u ovakvim okolnostima vozači prouzrokuju opasnu situaciju jer nisu imali mogućnost da se ranije pripreme na ono što ih očekuje u raskrsnici a samim tim ni da odreaguju na pravi način kako bi izbegli nezgode. Na nepreglednim raskrsnicama, zbog toga što je onemogućeno pravovremeno međusobno uočavanje, vozači ne menjaju način vožnje pa često u nezgodi učestvuju sa većim brzinama od brzina koje su dozvoljene u raskrsnicama.

 FOTO: Tebrizam

Iz tog razloga, u ovom tekstu predstavićemo tri raskrsnice u Boru koje su građani Bora preko mobilne GIS aplikacije www.bicibor.rs ocenili kao nepregledne i rizik za nastanak saobraćajne nezgode.

Raskrsnica kod obdaništa “Boško Buha”

Već smo nešto ranije pisali o najrizičnijoj ulici u Boru koja se nalazi na ulazu obdaništa “Bambi”, međutim, gle čuda, u gradu postoji i vrlo rizična raskrsnica koja se nalazi takođe pored jednog obdaništa.

Reč je o raskrsnici kod obdaništa “Boško Buha”, gde se ukrštaju ulice 3. oktobar, Boško Buha i Đure Đakovića. Ova raskrnica je zbog svojih karakteristika, položaja, okolnih stambenih zgrada, položaja obdaništa “Boško Buha” i parkiranih vozila, nepregledna i potrebno je postavljanje “saobraćajnog ogledala” radi veće bezbezdnosti.

Vozačima koji dolaze iz ulice 3. oktobar je zbog pomenute nepreglednosti teško da uoče vozilo koje se kreće ulicom Boška Buhe dolazeći iz ulice Moše Pijade, a prema postavljenom saobraćajnom znaku moraju da mu ustupe prednost.

 FOTO: Tebrizam

Na ovoj raskrsnici u periodu od 2015. do 2021. godine dogodila se jedna saobraćajna nezgoda sa povređenim licima.

Raskrsnica u naselju “Sunce”

Još jedna nepregledna raskrsnica, koja je prema mišljenju Borana veoma opasna, nalazi se na ukrštanju ulica 9. brigade i Timočke divizije. Ova raskrsnica spaja dve ulice od kojih se jedna nalazi iznad druge pa zbog takvog položaja, okolnih stambenih zgrada, određenog broja stabala drveća, vozači koji nailaze iz ovih ulica ne mogu međusobno lako da se uoče, možda samo da nagađuju po zvuku.

Vozačima koji dolaze iz ulice 9. brigade je zbog ovakvog položaja raskrsnice veoma teško da uoče vozilo koje se kreće ulicom Timočke divizije dolazeći iz pravca Doma Zdravlja, jer bez obzira na to što vozači iz ulice 9. brigade, prema postavljenom saobraćajnom znaku moraju da ustupe prednost vozilima iz ulice Timočke divizije, veoma često se dešava da vozila u ovu raskrsnicu uđu prevelikom brzinom što zahteva dodatni oprez.

U međuvremenu je za povećanje preglednosti ove raskrsnice postavljeno “saobraćajno ogledalo” koje će u velikoj meri pomoći kretanju vozača iz obe ulice.

Ni ova raskrsnica u periodu od 2015. do 2021. godine nije prošla bez saobraćajnih nezgoda. U navedenom periodu dogodile su se dve saobraćajne nezgode koje su prošle sa materijalnom štetom.

FOTO: Tebrizam

Raskrsnica na raskršću ulica Mikloš Radnoti i Tomić Borivoje “Ika”

Treća nepregledna raskrsnica predstavlja mesto gde se ukrštaju ulice Tomić Borivoje „Ika“ i Mikloš Radnoti. 

Celokupno kretanje niz ulicu Mikloša Radnotija je u potpunosti nepregledno jer se sa leve strane nalazi visoko drveće i stambene zgrade, dok se sa desne strane nalazi određeni broj kuća okolnog naselja. Zbog kuća iz ovog naselja, ni vozila koja nailaze iz ulice Tomić Borivoja “Ike”gotovo do samog ukrštanja sa ulicom Mikloša Radnotija ne mogu da uoče vozila koja se spuštaju niz ulicu. Saobraćajni znak i ovde pokazuje da vozila iz ulice Borivije “Ika” moraju da propuste vozila iz ulice Mikloša Radnotija, ali to nije jedina garancija da će se vozila pravovremeno uočiti.

Kao trenutno najbolje rešenje za povećanje preglednosti ove raskrsnice jeste postavljanje “saobraćajnog ogledala” koje bi na veoma jasan način predstavilo vozačima da li neko nailazi iz jedne od ovih ulica.

Baš kao i u slučaju prethodno opisane raskrasnice i ovde su se u periodu od 2015. do 2021.  godine dogodile dve saobraćajne nezgode, s tim što je jedna saobraćajna

nezgoda bila sa povređenim licima, dok je druga prošla sa materijalnom štetom.

FOTO: Tebrizam

U ovom tekstu smo predstavili tri, prema Boranima, najrizičnije raskrsnice u Boru, ali nažalost ovakvih raskrsnica ima u gotovo svakom delu grada. Kao jedno od rešenja za povećanje bezbednosti svih učesnika u saobraćaju svakako može biti saobraćajno ogledalo, te ovom prilikom apelujemo na nadležne da razmisle o datom predlogu i za početak na ovaj način omoguće manji broj saobraćajnih nezgoda na ovim nepreglednim raskrsnicama ali i na svim ostalim raskrsnicama na kojima preglednost može biti bolja.

Detaljniji prikaz nepreglednih raskrsnica u Boru možete videti na sledećem video-snimku i fotografijama.

Rad medija Tebrizam podržava Švedska u okviru programa Beogradske otvorene škole „Mladi i mediji za demokratski razvoj“.

 

Izvor i FOTO: Tebrizam