Mladi i mediji: Zajednički do promena
Pitanje o tome kako i u kojoj meri su prikazani mladi u medijima, zbog značaja koji sa sobom nosi, postaje sve češća tema interesovanja i predmet različitih istraživanja. Rezultati istraživanja Mladi u medijskom ogledalu za 2022. godinu, koje se bavi pomenutom temom, a koje je sprovela Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS), nisu bili ohrabrujući za mlade u Srbiji: pokazali su da su on mahom prikazani kroz okvire veoma stereotipnog obrasca, kao i da su nedovoljno predstavljeni u medijima.
U Alternativnom izveštaju o položaju i potrebama mladih u Republici Srbiji za 2023. godinu, koji KOMS takođe sprovodi, navodi se da se veliki broj lokalnih medija suočava sa nedostatkom podrške pri objektivnom izveštavanju i bavljenju istraživačkim novinarstvom.
Nasuprot tome, u istom istraživanju došli su do nalaza da se mladi dominantno informišu putem društvenih mreža (59,5 %), ali da je njihovo poverenje u medije nisko, te da se čak 66,1 % mladih veoma često susreće sa lažnim vestima.
Sesija ,,Predstavljanje partnerskih projekata" (FOTO: Beogradska otvorena škola)
Kako bi doprinela u premošćavanju ovog jaza, ali i rešavanju mnogih drugih pitanja, Beogradska otvorena škola (BOŠ) od 2021. godine sprovodi program Mladi i mediji za demokratski razvoj pružajući finansijsku i mentorsku podršku za organizacije civilnog društva i medije koji će u partnerstvima realizovati svoje projekte. Projekat je nastao da bi mediji, posebno oni na lokalnom nivou, unapredili svoju ulogu u pružanju relevantnih i objektivnih informacija, te podstakli mlade ljude da se aktivno angažuju u građanskom aktivizmu u svojim zajednicama i shvate važnost adekvatnog medijskog izveštavanja.
Jačanje kapaciteta OCD i medija
Na inicijalnom treningu, koji se za nove programske partnere organizuje na početku projektne godine, učesnici i učesnice imali su prilike da se upoznaju sa finansijskim i programskim propozicijama programa, pravilima sprovođenja projekata, ali i da saznaju više o komunikaciji na društvenim mrežama i merama antikorupcije. Ovaj trodnevni trening omogućio je partnerima i da predstave svoje projekte jedni drugima, međusobno se upoznaju i razjasne sve nedoumice.
Sesija ,,Društvene mreže, strategije i trikovi" (FOTO: Beogradska otvorena škola)
Sesiju pod nazivom Društvene mreže, strategije i trikovi održao je Nikola Jagodić, ekspert u oblasti digitalnog marketinga, koji je zajedno sa partnerima analizirao njihove profile na društvenim mrežama i predložio na koje načine mogu da dodatno privuku svoju ciljnu grupu i unaprede sadržaj. Osim toga, ova radionica je pomogla partnerima da uvide prostor za poboljšanje, ali i kreiranje prepoznatljivog vizuelnog identiteta za društvene mreže.
Opšti ciljevi i uslovi programa, izveštavanje i vidljivost partnerskih projekta, kao i finansijsko upravljanje projektima su bile samo neke od tema sesija koje je za predstavnike OCD za mlade i medija održao BOŠ tim.
O antikorupcijskim merama i korupciji uopšte ne treningu je govorio izvršni direktor Beogradske otvorene škole, Milorad Bjeletić. On je učesnicima kroz interaktivnu radionicu predstavio principe koje mogu da primene pri unapređivanju antikorupcijskih mera u medijima i organizacijama iz kojih dolaze.
Sesija ,,Antikorupcijske mere" (FOTO: Beogradska otvorena škola)
Inicijalni trening održan je u Šapcu od 6. do 8. septembra 2023. godine i na njemu su prisustvovala po dva predstavnika svakog od partnerstava, po jedan član/ica svakog od medija i OCD za mlade. Osim putem finansijske podrške, BOŠ će ovakvim i sličnim programima jačanja kapaciteta nastojati da osnaži medije i omladinski sektor i podstakne ih da zajedničkim snagama aktivno doprinose promovisanju demokratskih vrednosti, vladavine prava i ljudskih prava u svojim lokalnim zajednicama.
O projektima i partnerima koji su podržani u 2023/2024. godini pronađite OVDE
Program Mladi i mediji za demokratski razvoj Beogradska otvorena škola sprovodi uz pomoć Kraljevine Švedske.
Izvor i FOTO: Beogradska otvorena škola
Galeriju fotografija pogledajte OVDE